10 клас


КЗ «Мелітопольський педагогічний ліцей-інтернат «Творчість» ЗОР

Урок-гра для учнів 10 класу

«У НАС В ГОСТЯХ КРАЇНИ АЗІЇ»


  
                                     Підготувала:
    Кондрашова Тамара Миколаївна,
учитель географії та економіки




У НАС В ГОСТЯХ КРАЇНИ АЗІЇ
Урок-гра
Мета:
ü Навчальна - розширити та поглибити знання учнів про країни Азії; створити економіко-географічний образ Японії, Індії, Китаю, з урахуванням особливостей кожної країни; продовжити формувати вміння складати економіко-географічну характеристику країни. Вдосконалювати навички роботи з тестами.
ü Розвивальна – підвищувати  творчий потенціал  ліцеїстів; розвивати пам'ять, мислення,  мовлення; вміння учнів працювати з різними джерелами знань, формувати вміння працювати самостійно і в групах, застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації.
ü Виховна -  виховувати  уважність, організованість, комунікативність; почуття поваги та толерантності до інших народів та країн світу.
Тип уроку:  урок закріплення знань.
Форма проведення: урок-гра з використанням  ІКТ.
Обладнання: проектор, екран, комп’ютери, презентації, відеоролики, етнічна музика, роздавальні та дидактичні матеріали.
Методична ремарка: учнів поділено на окремі групи. Кожна група заздалегідь отримала відповідне завдання. Усі разом добирають матеріал. Готують презентацію країни для  конкурсу  на кращу візитку.


ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку
Добрий день, учасники вікторини! Шановні члени журі та всі присутні!
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Метою нашого уроку є підвищення інтересу до географії та розширення знань про конкретні географічні об’єкти, явища та фактори географічного характеру.
Сьогодні ви маєте можливість сповна скористатись найбільшим багатством, яким ви володієте, - власними знаннями! Завдяки їм ви можете стати переможцями вікторини  «У нас в гостях країни Азії» й отримати оцінку високого рівня.
Ми будемо  працювати у групах, тому саме час познайомитися з правилами роботи:
                                                        Зібратися разом – це початок,
                                                        Триматися разом – це прогрес,
                                                        Працювати разом – це успіх!
                                                                                              Генрі Форд

1.     Говоріть по черзі, а не всі одночасно.
2.     Не перебивайте того, хто говорить.
3.     Поважайте всі висловлені думки (точки зору).
4.     Говоріть по суті.
5.     Не смійтеся, коли хтось говорить, за винятком, якщо хтось жартує.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель. Сьогодні мова піде про країни Азіатського регіону. Під Азією (азіатським регіоном) у міжнародній політичній та політологічній практиці
традиційно розуміється макрорегіон, що знаходиться в межах географічної Азії та охоплює країни від Японії на північному сході до Пакистану на заході та від Монголії на півночі до Індонезії на півдні. Ще наприкінці XIX ст. державний секретар США Дж. Хей казав, що Середземне море - це океан минулого, Атлантичний океан - океан нинішнього, Тихий океан - океан майбутнього. І справді, нині азіатсько-тихоокеанський регіон перетворюється на могутню світову силу. Спеціалісти визнають, що центр інновацій економічного прогресу у світовому господарстві зміщується саме в цей регіон, і він стає лідером економічного розвитку на новому, п'ятому етапі технічної революції (за теорією М. Д. Кондратьєва). Саме Азія дала чимало прикладів «економічних чудес». Кожна країна цього континенту є неповторною і своєрідною. Зачаровує і вабить як магніт. І доречно буде згадати фільм «Белое солнце пустыни»(відеофрагмент) 
Бо насправді народи Азії, їхні традиції, культура, філософія – це феномен, який у західному світогляді визначається словом-символом «Схід».
 (На фоні японської мелодії)
Ласкаво просимо до Японії - країни  ХХІ століття, де нанотехнології  дивовижним чином поєднуються зі стародавніми традиціями!
(На фоні китайської мелодії)
Гостинно зустрічає Китай, країна, яку недаремно називають колискою давньої цивілізації, батьківщина компасу, паперу, шовку. А про сучасний Китай кажуть, що це країна, в якій усе понад норму!
(На фоні індійської мелодії)
Радо вітаємо на благословенній землі Індії. У цій країні все не так, як у нас, все живе за іншими правилами. І якщо "цивілізоване" суспільство живе за законами грошей, то індуси живуть за законом Карми.
ІV. Гра
Учитель. Отже, у нас усе готове до початку. Сьогодні наших конкурсантів  оцінює компетентне журі. Саме члени журі будуть уважно спостерігати за грою команд, а потім визначати найбільш знаючих та дотепних учнів.
         Познайомтесь із членами журі. Вітаємо…(представлення)
         Залишилося побажати успіху учасникам вікторини.
         Я запрошую капітанів потягнути жереб і визначити, кому починати гру.
         Дорогі друзі! Підготуйтеся до презентації своєї країни.
Конкурс «Візитна картка»
Кожна країна має своє обличчя, свою родзинку, яка славить її на весь світ. Команди, будь ласка,стисло про головне. Чим вирізняються такі держави як Індія. Японія, Китай серед інших країн азіатського регіону. 
Тож давайте знайомитися з  чудовою країною -  Індією.
(Розповіді дітей супроводжуються демонстрацією слайдів)
Учитель.  Дякуємо команді «Країна чудес – Індія».
І  запрошую пізнати світ Японії разом з командою  «Ямато»
 (Розповіді дітей супроводжуються демонстрацією слайдів)
Учитель.  Дякуємо вам за цікаву інформацію.
А нас чекає знайомство з командою «Чжунчуо» і, як ви здогадалися, мова піде про Китай.
Учитель.  Дякуємо за можливість пізнати щось нове.

А зараз слово має журі. Просимо оголосити підсумки першого конкурсу. Спасибі.
Увага! Другий конкурс «Обличчя країни»
Я запрошую по одному представнику від кожної команди.
Яким буде ваше завдання?
За 2 хвилини серед представлених малюнків ви повинні знайти ті, які характерні для вашої країни і свою думку обґрунтувати. А в цей час команди складають «Сенкен» про свою державу.
Завдання всім зрозуміле? Тож починаємо.( звучить етнічна мелодія).
Настав час перевірити ваші знання в цій галузі.
Я бачу, що ви не тільки добрі знавці з географії, а й історії та культури.
Слово мають члени журі.
Я вітаю команди зі здобутими балами, але на цьому наші конкурси не закінчуються. Далі конкурс-тест «Впізнай країну»
Із запропонованих питань оберіть країну, для якої це характерно. На виконання завдання дається 10 хвилин. Не забувайте про правила роботи у групі. Запрошую до комп’ютерів. Команди виконують тестові завдання за допомогою програми «MyTestX».
Комп’ютер підрахував скільки балів отримала команда. Капітани команд озвучте свої результати.
Молодці ви добре засвоїли матеріал з минулого уроку. Я пишаюся тим, що я ваш учитель – ви даєте безпомилкові відповіді.
Слово має журі. Просимо оголосити підсумки  конкурсу.
Ми продовжуємо. І на черзі останній вирішальний конкурс «Унас в гостях країни Азії»

Правила є дуже простими. Увага!
V. Підведення підсумків
Для підведення підсумків конкурсу команди запрошуються на сцену!
Наша гра на сьогодні завершена. Лічильна комісія вже має результати команд та визначила найкращих знавців азіатського регіону.
Слово має голова журі…
Вітаємо всіх учасників!
Вітаємо переможців!
(Оголошення результатів. Вручення призів.)

Учитель.  Я всім  бажаю пізнати таїнство й загадковість Сходу не зі сторінок підручників чи інтернету, а щоб ви мали можливість подорожувати, побачити  фантастичні пейзажі, унікальні витвори природи і людства – це відмінний шанс відпочити і дізнатися  про нове. Бо насправді: «Краще один раз побачити, а ніж сто раз почути!»
На все добре! До нових зустрічей на географічних сторінках життя Всесвіту.


Використані джерела:
1.       Довгань Г. Д.
Усі уроки географії. 10 клас. Соціально-економічна географія світу (Стандарт і академічний рівень)/ Г. Д. Довгань. — Х. : Вид. група «Основа», 2010. — 301 [3] c. : табл. — (Серія «12-річна школа»).
2.     В.Ф. Вовк
Географія. 10 клас. Профільний рівень: Розробки уроків / В.Ф. Вовк,
О.Г. Стадник, О.В. Яковчук – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 464с. – (Серія «Профільна школа»).
3.  Інновації на уроках географії / Упорядн. Є.І. Науменко, В.М. Андрєєва. – 
Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160с. - (Б-ка журн. «Географія»; Серія «Урок від А до Я» Вип. 4 (40)).
4.  Пестушко В.Ю.
Географія : Підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: Рівень стандарту, академічний рівень/ В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2010. – 304 с.: іл.
5.   Сайти:  www.belpokupki.ru
                   www.tc-btrus.ru
                   geo-tur.narod.ru
                   www.geoevents.ru
                   www.hot-putevki.ru
                   forum.krasmama.ru
6.  www.it-n.ru/Attachment.aspx?Id=3362  - шаблон вікторини

Комментариев нет:

Отправить комментарий